Stručná charakteristika učiva v jednotlivých ročnících:
Prima: Základy kódování a šifrování dat a informací, práce s daty, informační systémy, základy práce s počítačem.
Sekunda: Základy blokového programování, modelování pomocí grafů a schémat, základy větvení, parametry a proměnné, podmínky
Tercie: Programování – větvení, parametry a proměnné, podmínky – rozšíření učiva, hromadné zpracování dat
Kvarta: Programování – projekty, digitální technologie
1. ročník: Programování v jazyce Python, informace a práce s nimi, hromadné zpracování dat, algoritmy
2. ročník. Informační systémy a databáze, robotika, modelování, digitální technologie
Navazující předměty a semináře:
Informatika – povinně volitelný předmět:
3. ročník: Počítačové zpracování textů, tvorba sdíleného obsahu, počítačová grafika a multimédia
4. ročník: Prezentace informací, mediální výchova, člověk společnost a počítačové technologie, hromadné zpracování dat a číselných údajů
Maturita z informatiky
Maturitní zkouška se skládá z teoretického a z praktického úkolu (programování v jazyce Python – žáci využívají aplikaci IDLE)
Na přípravu mají žáci vzhledem k vypracování praktického úkolu prodloužený čas na 30 minut, vlastní zkouška je 15 minut.
Maturitní témata
1. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Základní matematické výpočty
Reprezentace dat a kódování
2. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Geometrické výpočty
Komprese dat a její význam
3. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Vstup a výstup dat
Algoritmizace a programování
4. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Formátovaný výstup
Principy informačních systémů a databází
5. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Zobrazení dat v grafice
Blockchain a kryptoměny
6. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Animace v grafice
Principy počítačových sítí
7. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Grafické objekty
Principy cloudových služeb a vzdáleného ukládání dat
8. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Funkce a podprogramy
3D tisk
9. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Práce s náhodnými čísly
Softwarové vybavení počítače
10. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Text a barvy v grafice
Bezpečnost v digitálním prostředí
11. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Cykly a podmínky
Digitální identita, digitální stopa a její důsledky
12. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Grafické zobrazení času
Modelování a simulace
13. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Výpočty v cyklu
Multimédia a grafika
14. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Množiny a grafické znázornění
Web – principy, bezpečnost, soukromí na webu
15. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Iterace a vizualizace
Hardware – vstupní a výstupní zařízení počítače
16. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Podmíněné konstrukce
Hardware – zobrazovací zařízení počítače
17. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Podmínky a výpočty v praxi
Hardware – vnitřní zařízení počítače
18. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Interaktivní program
Hardwarové prostředky počítačových sítí
19. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Funkce s parametry
Internet
20. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Obsluha událostí myši
Operační systémy
21. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Zpracování dat v seznamu
Etické aspekty práce s informacemi v digitálním prostředí
22. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Generování textových dat
Reprezentace dat v počítači
23. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Algoritmizace a vizualizace
Číselné soustavy
24. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Zpracování datových struktur
Internet věcí, budoucnost IT
25. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Matematické modelování
Umělá inteligence
26. Realizace zadané úlohy v jazyce Python: Jednoduchá hra – využití cyklu a podmínek
Virtuální realita, augmentovaná (rozšířená) realita